Лаенето изразява основни емоции

Нашето куче не лае много. В интерес на истината когато го взехме чухме гласа му чак след 3 дни. Видя своето отражение в стъклена врата и джафна точно толкова, че да ни зарадва с гласа си. Следващото джафкане дойде чак след две седмици. С две думи казано - с порасването си той лае два-три пъти в седмицата по няколко джавкания в знак на възмущение било на странни звуци от външния свят било защото е видял нещо през прозореца и иска да ни извести.

Основни емоции, които той изразява със своето лаене са следните:
- Нещо се случва - удивителна - страшно много неща се случват и те се регистрират с една емоция - виждам как нещото се случва. Ти не го ли виждаш?
- Опастност - някои или нещо е твърде близо до "нашето" нещо - дом, пространство
- Искам... - стига си се мотал, хайде да излизаме. Защо се бавиш, защо ме караш да те чакам... Защо не ми даваш, иска-а-ам...
- Не ми харесва - не ме оставяй сам, не ме разигравай. Сърдит съм, неприятно ми е. Често сащия лай може да бъде чут и когато лаят по котета - хайде слез, не ме разигравай...
- Злобно ожесточено лаене - то е ясно - то изразява читото намерение на кучето да се хвърли в нападение. Ние този лай не сме го чували още и се надявам ако може да го прескочим. Предишното ни куче за 13 години лая само веднъж така и не беше никак приятно. За радост това не доведе до беля.

Лая на кучето издава неговото емоционално състояние. Има кучета, които лаят така както някои хора говорят - лаят напосоки сякаш са влюбени в гласа си и колкото повече го чуват толкова по-щастливи са. Много често това е свързано и с гръмогласност и настава оглушителна глъчка, която трудно може да бъде прекъсната. Забавлява ги и го правят защото усещат, че и собствениците им се забавляват с това.

Най-четени